دفتر خدمات الکترونیک قضایی دادفر

شیراز. معالی آباد.روبه روی کلانتری. ساختمان دیاموند. طبقه 5 اداری. واحد 502. ثبت انواع دادخواست های بدوی و اعتراضی و طاری و دیوان عدالت اداری و ...

دفتر خدمات الکترونیک قضایی دادفر

شیراز. معالی آباد.روبه روی کلانتری. ساختمان دیاموند. طبقه 5 اداری. واحد 502. ثبت انواع دادخواست های بدوی و اعتراضی و طاری و دیوان عدالت اداری و ...

مدیریت : فرهاد دادفر. پژوهشگر دوره دکترای حقوق عمومی. مدرس دانشگاه

پیوندهای روزانه

راهنمای پیگیری الکترونیکی وضعیت پرونده قضایی

شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۴۲ ق.ظ

 

 

 

امکـان پیگیـری دادخـواست، شکـواییه، لایحـه و یا اظهـارنامه بصـورت حضـوری یا غیرحضـوری

 

 

 نکته۱: از تاریخ ۱۳۹۵/۸/۲ برای پیگیری پرونده ، ابتدا باید در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید.

نکته۲: برای ورود به سامانه پیگیری، در صورتی که در سامانه ثنا ثبت نام کرده اید، ابتدا از طریق سایت adliran.ir و کلیک بر روی “اطلاع رسانی با رمز پرونده” یا “اطلاع رسانی برای اشخاص” ، با کد ملی و رمز سامانه ثنا وارد شوید و سپس با وارد کردن شماره پرونده و رمز شخصی مربوط به آن پرونده، از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوید.

 

 

نکته ۳ : با توجه به کندی و قطعی سایت در صورتی که پس از ورود با رمز ۱۰ رقمی، از صفحه ای که رمز موقت وارد می شود، به صفحه بعد هدایت نشدید، مطابق تصویر ذیل کد امنیتی را عوض کنید و یکبار دیگر کد امنیتی جدید را وارد کنید و سپس بر روی ورود کلیک کنید تا وارد سامانه شوید.(در صورتی که باز هم موفق به ورود نشدید، این کار را چند بار انجام دهید تا واردشوید)

 

 

۱برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده در شعبه رسیدگی کننده با ورود به سایت adliran.ir بر روی “اطلاع رسانی با رمز پرونده” کلیک کنید. برای ورود با کد ملی و رمز سامانه ثنا، وارد شوید و سپس با وارد کردن شماره پرونده و رمز شخصی مربوط به آن پرونده، از آخرین وضعیت پرونده خود مطلع شوید. لازم به ذکر است هر پرونده رمز شخصی مربوط به خود را دارد ولی رمز سامانه ثنا (سامانه شناسه قضایی) یک رمز است و ارتباطی به رمز مربوط به هر پرونده ندارد. در حال حاضر با ورود از طریق گزینه “اطلاع رسانی برای اشخاص” نیاز به داشتن رمز شخصی برای هر پرونده ندارید و بدون رمز شخصی پرونده ها هم می توانید آن ها را پیگیری کنید.

 

 

۲- پیگیری اظهارنامه و اطلاع از کیفیت ابلاغ، از طریق مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و یا مراجعه به سایت adliran.ir امکان پذیر است. لازم به ذکر است گواهی ابلاغ می بایست ممهور به مهر دفتر خدمات قضایی باشد.

 

 

۳- پیگیری آخرین وضعیت دادخواست(قبل از ارجاع به شعبه) از طریق مراجعه به دفتر خدمات الکترونیک قضایی و یا مراجعه به سایت adliran.ir امکان پذیر است.

 

 

 

 

 

رمز شخصی مربوط به هر پرونده:

 

 

در هر پرونده قضایی، به تمامی اشخاص ذی سمت و مرتبط آن پرونده رمزی ۵ رقمی با عنوان رمز شخصی تخصیص داده می شود. پس از ارجاع پرونده به شعبه، در صورتی که شماره فرد در پرونده موجود باشد، رمز به خواهان پیامک می شود. فقط با داشتن این رمز است که یک شخص می‌تواند از خلاصه پرونده و روند کار پرونده ( اتفاقات و تصمیمات اخذ شده ) مطلع شود. در حال حاضر با ورود از طریق گزینه “اطلاع رسانی برای اشخاص” نیاز به داشتن رمز شخصی برای هر پرونده ندارید و بدون رمز شخصی پرونده ها هم می توانید آن ها را پیگیری کنیدرمز شخصی را می‌توان به دو بدست آورد:

 

 

۱- مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده.

 

 

۲- ارسال پیامک به شماره راهنمای پیام کوتاه ۳۰۰۰۹۶۹۹ یا ۵۰۰۰۹۶۹۹ یا ۵۰۰۰۴۹ ر صورتی که شماره همراه شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد).

همچنین به دلایل امنیتی و قضایی، اطلاع رسانی در پرونده‌های مدنی فقط به خواهان، خوانده و وکلای آن‌ها و در پرونده‌های کیفری فقط به شاکی، متهم و وکلای آنها انجام می‌شود.

 

 

اطلاع رسانی (شامل خلاصه پرونده و روند کار) بر اساس اطلاعاتی است که توسط کارمندان شعبه در سیستم کامپیوتری شعبه ثبت شده است. در صورتی که در ثبت اطلاعات اشتباهی رخ داده باشد، اطلاع رسانی نیز همان را منعکس می‌کند.

 

 

این سامانه الکترونیکی ( که توسط مرکز آمار و فن آوری قوه قضاییه طراحی و ساخته شده است)، فقط در حد اطلاع رسانی به اطلاعات پرونده‌ها دسترسی دارد و به هیچ وجه امکان تغییر در اطلاعات از این طریق وجود ندارد. برای اصلاح و یا تکمیل اطلاعات پرونده باید حضورا به شعبه مراجعه شود و یا از طریق دفاتر خدمات قضایی اقدام به ارائه لایحه شود.

 

 

وقتی پیام (اطلاع رسانی در این پرونده فقط به اشخاص ذی‌سمت و نمایندگان قانونی مجاز است) داده می‌شود که رمز وارد شده مربوط به شخصی باشد که هیچ یک از سمت‌های فوق را در پرونده نداشته باشد و یا سمت وی توسط شعبه اشتباه ثبت شده باشد.

 

 

 

 

 

ردیف فرعی و نحوه بدست آوردن آن چیست؟

 

 

چون ممکن است در رسیدگی به یک پرونده قضایی، پرونده از یک شعبه به شعبه دیگری ارسال شود، علاوه بر شماره ۱۶ رقمی پرونده، یک ردیف فرعی نیز تخصیص داده می‌شود که نشان می‌دهد این پرونده مربوط به کدام شعبه است. اولین بار ردیف فرعی یک (۱) به پرونده تخصیص داده می‌شود و اگر پرونده به شعبه دیگری ارسال شد، ردیف فرعی دو (۲) تخصیص داده می‌شود و به همین ترتیب ردیف‌های بعدی ( ۳، ۴، ۵ و ) هر جا در اطلاع رسانی، نیاز به ردیف فرعی باشد فقط باید عدد مربوط به آن ( مثلا ۱) وارد شود. در صفحه اطلاع‌رسانی، گزینه‌ای با عنوان مشاهده ردیف‌های فرعی در نظر گرفته شده است که تمامی ردیف‌های فرعی مربوط به یک شماره پرونده را نشان می‌دهد.

 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی